Wymiana logotypów

Spółka Energa Centrum Usług Wspólnych Sp. z o.o. jest odpowiedzialna za przeprowadzenie w maju br. wymiany logotypów Energa widniejących na budynku Olivia Gate w Gdańsku – jednego z najbardziej rozpoznawalnych znaków markowych w biznesowo – biurowej części kompleksu Olivia Business Center.

Jest to efekt wejścia w życie Uchwały Rady Miasta Gdańska nr XLVIII/1465/18 z dnia 22 lutego 2018 roku potocznie zwanej „Uchwałą Krajobrazową”.

Uchwała w swoich założeniach reguluje kwestie związane z ładem przestrzennym - dokładniej odnosi się do usytuowania, rodzaju i wielkości reklam, szyldów, obiektów małej architektury, mających wpływ na wizerunek miasta. Przewidziany został dwuletni okres dostosowawczy, faktycznie jej postanowienia zaczęły obowiązywać od 2 kwietnia 2020 roku.

W świetle brzmienia Uchwały dotychczasowe logotypy Energa (dwa na dachu, oraz jeden na elewacji z piaskowca) nie spełniały narzucanych przez Radę Miasta norm. Aby je dostosować do obecnego kształtu należało zmniejszyć logotypy dachowe 2,5 krotnie. Logotyp widniejący na piaskowcu został pomniejszony sześciokrotnie.

44. Logotyp2Analizą Uchwały, wyborem wykonawcy oraz koordynacją zadań związanych z wymianą reklam zajął się Wydział Nieruchomości Departamentu Usług Administracyjnych. Nowe logotypy spełniają wszystkie założenia Księgi Identyfikacji Wizualnej Energa SA. Logotypy dachowe posiadają wbudowane moduły (dla każdej z liter i symbolu osobno), które umożliwiają ich zdalne uruchomienie i zmianę kolorystyki dowolnym momencie. Efekty możecie ocenić Państwo sami.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem