ECUW w liczbach

Energa Centrum Usług Wspólnych to większa wydajność, wyższa skuteczność, skrócony czas rezalicji zadań oraz większa dostepność zasobów.

Jest to spowodowane faktem, że centrum usług wspólnych to wydzielona jednostka organizacyjna świadcząca usługi dla klientów wewnętrznych. Co charakteryczuje się tym, że określony zakres usług dla zdecentralizowanych jednostek może być świadczony z jednego, centralnego miejsca. Usługi te świadczone są przez będącą w strukturze organizacji, kontrolowaną, samodzielną jednostkę. 

Dzisiejszy ECUW jest czymś więcej niż centrum obsługi do realizacji rutynowych czynności usługowych. To centrum doskonałości, w którym skoncentrowane są doświadczenia i umiejętności zorientowane na świadczenie wysokiej jakości specjalistycznych usług, to również partner i doradca biznesowy.

„Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my”

Henry Ford


ECUW przedstawione w liczbach obrazuje jaki jest zakres, podział i skala działań w roku 2019.


 

Departament Usług Administracyjnych w liczbach:

  • Ilość obsługiwanej floty – 220 pojazdów
  • Ilość zarządzanej powierzchni – 39.200 m2
  • Ilość stanowisk pracy dla których świadczona jest usługa administracyjna – 2000
  • Ilość korespondencji w kancelariach – 500 000
  • Ilość nieruchomości będących w przygotowaniu bądź w trakcie sprzedaży - 11

Departament Usług Księgowych i Podatkowych w liczbach:

  • Ilość systemów księgowych  – 7
  • Ilość zaksięgowanych dokumentów – 790 tys.
  • Ilość sprawozdań finansowych (zamknięcia: miesiąca, kwartału, roku) – 280
  • Ilość sporządzonych deklaracji podatkowych i plików JPK – 2 479
  • Ilość odebranych i obsłużonych wezwań i innych korespondencji z organów skarbowych –2 500
  • Ilość zaopiniowanych umów – 4 557
  • Ilość sporządzonych dokumentacji podatkowych – 267
  • Ilość faktur zweryfikowanych podatkowo – 434,6

Departament Usług Ochrony Danych Osobowych w liczbach:

  • Ilość chronionych przetwarzanych podmiotów danych w Grupie ENERGA – ok 3 mln
  • Ilość pracowników Grupy ENERGA przeszkolonych tradycyjnie z ochrony danych – 211
  • Ilość pracowników Grupy przeszkolonych z ochrony danych w formie e-learningu – 740
  • Ilość umów przeanalizowanych – 839
  • Ilość przygotowanych obowiązków informacyjnych - 154
  • Ilość incydentów w obsługiwanych Spółkach – 19
  • Ilość naruszeń zgłoszonych do PUODO – 4
  • Ilość obsłużonych wniosków podmiotów danych – 141 
  • Ilość wykonanych DPIA w obsługiwanych Spółkach – 14

Departament Usług Zarządzania Zasobami Ludzkimi w liczbach:

  • Ilość obsługiwanych pracowników z 30 Spółek stan na 31.12.2019 – 9 975
  • Ilość obsługiwanych umów cywilno-prawnych stan na 31.12.2019 – 617
  • Ilość zrealizowanych wypłat wynagrodzeń z tytułu umów o pracę – 117 232
  • Ilość zrealizowanych wypłat wynagrodzeń z tytułu umów cywilno-prawnych – 5 904
  • Ilość wystawionych pasków płacowych w ciągu roku – 228 734
  • Ilość wystawionych Informacji PIT–11 za 2019 rok – 12.869
  • Ilość systemów kadrowo-płacowych – 6

Biuro Zarządu w liczbach:

  • Ilość wystawionych pełnomocnictw – 135
  • Ilość przygotowanych Uchwał – 42
  • Ilość zaktualizowanych wewnętrznych regulacji  – 11
  • Liczba aktywnych zleceń – 341
  • Liczba zaczytanych wskaźników – 59 136
  • Liczba rozliczeń kosztów – 84
  • Ilość przeprowadzonych szkoleń wstępnych BHP – 44
  • Ilość zaplanowanych na rok 2019 szkoleń okresowych (w trakcie wykonania) – 101

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem